STORK 8X (vlastník Tomáš)

STORK 8X – model kategorie F5J, rozpětí 3,82 m, hmotnost 2100 g (do větru a na rekreační létání za všech podmínek).

HK500 žlutý (vlastník Honza)

Bezpádlový vrtulník z Hobbykingu, průměr rotoru 970 mm. Má karbonový rám, šestiosou stabilizaci Spektrum AR7210BX, motor Turnigy a je poháněn šestičlánkem Turnigy Nanotech 2650 mAh. Po zalétávacích karambolech dostal nové listy včetně karbonové ocasní vrtulky a hezkou žlutou kabinu. Teď je to můj nejlepší stroj bez křídel, létat s ním je opravdu radost – umí souvraty, loopingy, čisté piruety a výkruty, a uměl by toho ještě víc, kdyby to uměl i pilot.

Pike (vlastník Honza)

Pike je celokompozitový větroň od výrobce Samba model. Má rozpětí 3550 mm a jeho letová hmotnost je při této velikosti pouhých 1700 g. Je to detailně propracovaný model se špičkovými letovými vlastnostmi, který během letu skoro neklesá. Kdyby neměl brzdící klapky, potřeboval by přistávací dráhu od Dehtár do Jenštejna. Létat s ním je zážitek, je to velká paráda.

Red Bull (vlastník Honza)

Tenhle krásný akrobat Edge 540 od Fliteworku je už bohužel minulostí, na jaře 2018 to po nepovedeném pomalém výkrutu byla totálka. Měl rozpětí 1200 mm a vzletová hmotnost byla o trochu vyšší než udávaných 1250 g díky silnějšímu motoru a těžším baterkám. Kvůli tomu také létal dost rychle a na našem hrbolatějším travnatém letišti měl problémy s podvozkem. Potom co jsem podvozek doladil a nahradil ho širším duralovým podvozkem s většími koly, zbývalo mu už jen pár letů…

Štír (vlastník Jirka)

Model postavený roku 1980, má za sebou dlouhou historii a mnoho pádů, ale vydržel až dodnes. Dnes už je navíc motorizovaný

Rekreatik (vlastník Jirka)


Rozpětí 1300mm
Délka 1100mm
Hmotnost 1500g (bez baterie)
Konstrukce dle plánu Josefa Hyžíka s úpravou na elektromotor. Model pro pohodové létání zvládající běžné akrobatické prvky. Model má výměnou kabinu pro možnost tahání větroňů a dvě výsadkové komory.

Zlín Z-50LS (vlastník Jirka)

Rozpětí 1000mm
Délka 760mm
Hmotnost 385g (bez baterie)
Poslušné a odolné letadlo po kterém sáhnu vždy, když dlouho nelétám.

Létající talíř (vlastník Jirka)

Průměr 1000mm
výška 200mm (bez kabiny)
Hmotnost 1700g (bez baterie)
Model vyžaduje elektronickou stabilizaci.

Fokker D.VII (vlastník Jirka)

Rozpětí 330mm
Délka 235mm
Hmotnost 20g (bez baterie)

Po stavbě letadla Rekreatik mě lákalo postavit RC mini-maketu historického letadla. Rozhodl jsem se postavit Fokker D.VII podle plánu A. Švestky. Plán je sice navržen na gumou poháněný volně létající model, ale dnešní technologie mi umožnila mini-maketu osadit elektromotorem a RC soupravou. Nakonec jsem model osadil třemi servy pro řízení směrovky výškovky i křidélek.

Celá konstrukce včetně kol je z balzy. Pouze pro páky řízení a držáku serv jsem použil tenkou překližku. Poklop je slepen z balzových obručí. Hřídele pro natáčení křidélek jsou z uhlíkových tyčí. Papírový potah jsem potiskl inkoustovou tiskárnou a po potažení natřel vypínacím nitrolakem.

Auster Antartic 6 (vlastník Jirka)

Auster Antartic 6
Rozpětí 1350 mm
Délka 960mm
Hmotnost 1125g (bez baterie)

Letadlo je postaveno dle plánu Leopolda Waleka (RC revue 114) s mírnou úpravou. Jde o polomaketu letounu AUSTER ANTARTIC 6 v měřítku 1:10